google-https.jpg

Google HTTPS en SEO

Ingelogd of niet, Google werkt nu met HTTPS ipv http. Bij gebruik van HTTPS wordt de data die wordt verstuurd versleuteld. Dit betekend dat de gebruikte zoekwoorden waarmee bezoekers op uw website komen nu niet meer terug te vinden zullen zijn in Analytics.

Een zoekwoord via HTTPS wordt in Analytics getoond als “Not provided”. Voor de organische zoekwoorden strategie is dit een kleine ramp. Je kunt via Webmasterhulpprogramma’s nog wel inschatten met welke zoekwoorden men op je website is gekomen, maar het blijft giswerk.

Ook in je eigen SEO omgeving onder netfort.clientseoreport.com zul je hier problemen bij ondervinden. Posities zijn zoals altijd goed te monitoren, alleen de bezoekersaantallen op specifieke zoekwoorden en -zinnen zullen meestal op 0 staan. Dit komt omdat de bezoekersaantallen uit Analytics worden getrokken.

 

Hoe gaan we om met “Not provided”?

Het enige wat we kunnen doen is Webmasterhulpprogramma’s integreren in netfort.clientseoreport.com. De bedoeling is dat hierbij het aantal kliks per zoekwoord wordt berekend gebaseerd op het zoekvolume en CTR. We zullen al onze SEO klanten binnenkort informeren over de voorgang van deze plannen.

Mageshops.nl, onderdeel van Netfort
Gildestraat 18c
8263 AH Kampen
E-mail: info@mageshops.nl
Tel: (+31)(0)38-3338838
Storingsnummer: (+31)(0)85-4012648

Google HTTPS en SEO
magento-shop-beginnen.jpg

Magento, onbeperkte mogelijkheden voor online verkoop

Voor wie is Magento nu eigenlijk bedoeld?

Magento open source ecommerce is een onmisbaar webshop systeem voor elk bedrijf dat online producten aanbiedt. Bent u begonnen met een ander webshopsysteem? Een Facebook Store, WordPress, een van de vele aanbieders van online webwinkelsofware of (blijven hangen bij) Virtuemart? FOUT!

 

Waarom u zonder Magento de mist in gaat

In de meeste gevallen start de aankomend webwinkeleigenaar met een goedkoop (of zelfs gratis) webshop “pakketje”. De voorbeeld webshops zien er goed uit, dus waarom ook niet? En je kunt ook nog laten afrekenen met iDeal, PayPal en Mastercard! Klaar toch? Nee, helaas niet! Als Magento ontwikkelaar met jarenlange ervaring in het bouwen van Magento webshops hebben we heel wat vragen gekregen over de meest uiteenlopende mogelijkheden en implementaties. Enkele vragen zijn;

“Kan het hele menu in mijn Magento shop naar rechts verplaatst worden?”
“Kan er ruimte gemaakt worden voor extra tekst onder de productafbeeldingen”?
“Is het mogelijk om onze bezoekers speciale producten te laten sorteren op de kleur rood”?
“De bezoeker moet op de productpagina een aantal meters kunnen ingeven en verschillende materialen zodat er een prijs per m2 uitkomt”
“Kan er een winkelmandje komen waar onze klanten producten in kunnen plaatsen uit al onze shops”?
“Kunnen we onze shop presenteren d.m.v. een productfeed gekoppeld aan Beslist.nl, Google Shopping en eBay?

Dit is slechts een fractie van de vragen. Alleen bij Magento is ALLES mogelijk! De volledige shop inclusief programmatuur is namelijk van uzelf en volledig vrij te bewerken en aan te passen!

 

Alleen met Magento heeft u echt onbeperkte vrijheid

Magento is open source. Dit betekend dat u het systeem vrij mag gebruiken en aanpassen. De mogelijkheden zijn daarmee onbeperkt! En omdat het zo’n populair webshopsysteem is hebben vrijwel alle grote bedrijven een koppeling ontwikkeld van en naar Magento. Dan heb ik het over koppelingen naar banken, betaalsystemen, payment service providers, boekhoudprogramma’s, vergelijkingssites, beoordelingssites, factureringssoftware etc. etc.

 

Magent ecommerce, bent u er klaar voor?

U wilt een Magento webshop maar u twijfelt nog? Voor de prijs hoeft u het niet te laten. Bij Mageshops.nl kunt u het zo goedkoop (en duur) maken als u zelf wilt, en betalen zoals u wilt. Denk hierbij aan een vast bedrag per maand, deelbetalingen, huurkoop, afbetaling, webshop inclusief domeinnaam en hosting, webshop met of zonder serviceovereenkomst/ SLA etc.

De keuze is aan u, maar in alle gevallen bent of wordt u volledig eigenaar van uw eigen webshop. Dit klinkt misschien logisch, maar bij (nagenoeg) alle overige webshop-systemen wordt u nooit eigenaar of blijft u last houden van terugkomende licentiekosten.

 

Ik wil een Magento webshop, wat nu?

Weet u al wat u precies wil met uw webshop? Geef ons uw wensen door en u krijgt per omgaande een passende vrijblijvende offerte. Bent u zich aan het orienteren of ontvangt u graag imput van een Magento deskundige? Bij Mageshops.nl kunnen we u alles uitleggen over Magento. Neem hiervoor vrijblijvend contact met ons op of kom even langs.

Mageshops.nl, onderdeel van Netfort
Industrieweg 11
8263 AA Kampen
E-mail: info @ mageshops.nl
Tel: (+31)(0)38-3338838
Storingsnummer: (+31)(0)85-4012648

Magento, onbeperkte mogelijkheden voor online verkoop
tips-magento.jpg

Magento tips, de 5 belangrijkste

U heeft een Magento webshop gevuld met producten waarin u alle vertrouwen heeft. Nu is het een kwestie van afwachten tot de eerste bestellingen binnenstromen. Fout! Er is werk aan de winkel. De inrichting en marketing van uw Magento webshop is een continue en creatief proces.

Heb bovenal oog voor detail. Waarom koopt men bij BOL.com wel die dure game console met alle accessoires, maar laten ze uw webshop links liggen? Eenvoudige toevoegingen en extensies zoals One Step Checkout kunnen al een wereld van verschil betekenen als het gaat om gebruiksgemak en omzet.

 

Tip 1. Hou het rustig

Bezoekers in uw webshop willen iets. Ze zoeken informatie, een product, een prijs en eventueel de verzendkosten en voorwaarden. Hou het design daarom rustig. Een eenvoudige en netjes gestructureerde Magento webshop met een duidelijke navigatie straalt vertrouwen uit.
Hou teksten bondig en kort en verveel uw bezoeker niet met ellenlange verhalen. Voor SEO doeleinden is het soms beter om meer tekst te gebruiken dan nodig, maar denk primair vanuit uw potentiële klant.

Gebruik One Step Checkout voor een rustige, overzichtelijke afrekenpagina. Op het internet heerst een zapcultuur. Probeer de bezoeker vast te houden met relevante informatie en laat zien waarom het product het beste bij u gekocht kan worden.

 

Tip 2. Straal vertrouwen uit

Bent u een eendagsvlieg, een affiliate, een zolderverkoper/ dozenschuiver of misschien zelfs een oplichter? Natuurlijk niet! Dat laat u zien aan de hand van het adres van uw fysieke winkel, het logo van thuiswinkelwaarborg, eerlijke recensies vanuit Trustpilot, een goed garantie en retour verhaal, Facebook “likes” en duidelijke contactgegevens. Om een bezoeker echt over de streep te trekken kunt u gebruik maken van een real-time chatprogramma als zopim.com. In het beheermenu van dit online programma ziet u op welke pagina uw bezoeker zich bevindt en kunt daarom snel zijn vragen beantwoorden.

 

Tip 3. Meer omzet met upsells

Een upsell is een vergelijkbaar product voor een hogere prijs. Dit kan bijvoorbeeld een diepvrieskist zijn met net iets meer inhoud. De prijs van de diepvrieskist is € 150,00. Wil de bezoeker deze aanschaffen dan heeft hij dit bedrag in gedachten al uitgegeven. Waarom zou hij nu niet voor een klein bedrag extra een nog grotere, luxere diepvries kopen? Plaats het duurdere product er dus bij als upsell, de kans is groot dat uw bezoeker kiest voor de duurdere variant.

 

Tip 4. Let op de kleur en vorm van je bestel knop

Een bestelknop moet duidelijk te vinden zijn. Dit betekend niet dat hij erg groot moet zijn in schreeuwerig rood met koeieletters. Volgens de laatste onderzoeken is een oranje knop met afgeronde hoeken het meest uitnodigend om op te klikken. Het idee is dat oranje wel opvalt maar niet agressief overkomt, en afgeronde hoeken in tegenstelling tot vierkant meer naar zichzelf uitnodigen.

 

Tip 5. Laat Google voor je werken

Wel eens gehoord van SEO, SERP’s of CTR? Dit zijn termen die te maken hebben met de vindbaarheid in Google. Nu zijn Magento webshops per definitie zoekmachinevriendelijk en goed indexeerbaar. Er is echter veel te verbeteren. Zo kun je de naam van het product terug laten komen (Magento SEO Tweak) in de korte omschrijving, lange omschrijving, meer informatie en eigenschappen. De zoekwoorddichtheid knalt hiermee omhoog en de topzoekwoorden staan nog op de juiste plaatsen ook. Laat ook eens kijken naar de (bron)opbouw van je template. Zie je in de Google cache je menu, winkelmandje, algemene voorwaarden en footerlinks bovenaan de pagina? Draai dit om en zorg er voor dat je productnaam als eerst gezien wordt. Bij de meeste templates is dit voor een webshop bouwer redelijk eenvoudig aan te passen.

Magento tips, de 5 belangrijkste