magento-seo.jpeg

SEO Support nu wel heel goedkoop

Hulp nodig bij de SEO voor je Magento shop? En moet dat zo goedkoop mogelijk? Tot en met vrijdag 29 november 2019 betaal je nu slechts € 271,25 per maand voor een periode van 4 maanden(*). Daarmee zijn we op dit moment de goedkoopste professionele Magento SEO specialist van Nederland. De volgende condities zijn van toepassing:

 

  • Looptijd 4 maanden.
  • Daarna maandelijks per e-mail opzegbaar.
  • 1 webshop, multistore tegen meerprijs.
  • 1 contactpersoon.
  • Vanaf Magento 1.7.
  • Ook geldig voor Magento 2 en WordPress.
  • Overeenkomst loopt stilzwijgend door, maar elk moment opzegbaar per e-mail.
  • Aanbieding is geldig t/m vrijdag 29 november 2019.
  • Volledig volgens de richtlijnen voor SEO van Google.
  • Inclusief professionele SEO software + periodieke positierapporten per e-mail.

 

SEO is een continue en creatief proces. Eerst maken we een momentopname van de huidige stand van zaken en gaan dan aan de slag. Het finetunen van een Magento webshop neemt tenminste 4 maanden in beslag. Niet in de laatste plaats omdat Google er na onze aanpassingen weken over kan doen om een shop volledige te (her)indexeren en te rangschikken in de zoekresultaten.

Wees er op tijd bij, er is nog plaats voor [1] aanmeldingen.

Met deze SEO aanbieding kun je op een goedkope manier en in korte tijd kennis maken met onze Magento SEO diensten.

Mocht je interesse hebben in SEO dan horen we dat graag:

T. 038-3338838 (vragen naar Tonny)
E. info@mageshops.nl

(*)Aan deze pagina zijn geen rechten te ontlenen. Prijzen en voorwaarden kunnen per aanmelding verschillen.

  • Rutger seo zwolle

    No-nonsense en maximaal resultaat. Dat is mijn ervaring met Netfort en ze maken het altijd waar. Gelukkig maar, want praatjes vullen nog steeds geen gaatjes (hoewel sommige 'collega's' er anders over denken).

    Rutger Steenbergen www.seozwolle.nl
  • Kaashandel Peters

    Laat deze jongens hun gang gaan en je krijgt met je Magento shop de hoogst mogelijke posities voor al je zoekwoorden. Wij hebben vele projecten bij Mageshops.nl lopen, tot nu toe allemaal met succes afgerond.

    Walter Peters www.goudsekaasshop.nl
  • Vandaag op gesprek geweest bij Netfort, een heel fijn gesprek gehad en je hebt meteen te maken met experts die een passie hebben voor SEO optimalisatie. Uiteraard heb ik ze gevonden via Google op een hoge positie en is het meteen duidelijk dat je bij de goede partij zit.

    A. de Jong www.baby-steps.nl


SEO Support nu wel heel goedkoop
seo-voor-afbeeldingen.jpg

Het belang van afbeeldingen voor SEO

Goede posities in zoekmachines, waaronder de grootste Google, hangt af van een enorm aantal factoren. De hele website moet goed geïndexeerd kunnen worden en de techniek en content moeten in orde zijn.
Met content bedoel ik teksten, afbeeldingen en video’s. Hierbij gaat het om kwaliteit en kwantiteit. Een website moet er netjes en verzorgd uitzien en je moet voldoende en goede informatie bieden over elk onderwerp die je behandeld.
Google ziet graag dat je deze onderwerpen op een unieke manier van alle kanten belicht, het liefst aangevuld met afbeeldingen en eventueel afbeeldingen.

Niet alleen de teksten dienen uniek te zijn, maar ook de afbeeldingen die je gebruikt ter verduidelijking van je product of boodschap. En hier is in de meeste gevallen enorm veel winst te behalen.
Je afbeeldingen zijn als je het goed aanpakt zichtbaar in Google Search en Google Images. Maar dan moet je wel in SEO termen denken. Doe je dit niet dan winnen je concurrenten het van je die zich daar wel op focussen.

De zichtbaarheid van je afbeeldingen in Google

Hoe zorg je er nu voor dat je afbeeldingen zichtbaar worden in Google? Om te beginnen moeten ze uniek zijn. Vaak zien we dat afbeeldingen “geleend” worden van het internet, of dat productafbeeldingen aangeleverd worden door de leverancier of fabrikant. Dit is lekker makkelijk, maar hierdoor is de kans erg groot dat ook je concurrenten dezelfde afbeeldingen gebruiken.

Voor grote spelers zoals AH, Zalando of Coolblue is dit niet zo’n groot probleem. Deze websites hebben de autoriteit (vertrouwen van Google) om sowieso wel hoog te eindigen in de zoekresultaten ofwel search engine result pages (SERP). Behoor je niet tot deze grote jongens dan zul je creatief moeten zijn. Uniek is hierbij het toverwoord.
Je zou een veelgebruikte afbeelding kunnen voorzien van een tekst of je logo. Maar ook het spelen met de belichting of het formaat maakt al verschil.

Wat echt goed werkt is een collage. Hieronder een voorbeeld van een dergelijke collage. Hiervoor heb ik bestaande afbeeldingen een ander formaat gegeven, bijgesneden en een eigen bestandsnaam gegeven.
Dit kan met een programma als Photoshop, maar er zijn ook goede intuïtieve online tools te vinden zoals Photojoiner. Wees creatief, leef je uit en check Google images voor de resultaten.
Wees niet te gehaast, Google kan er een dag maar soms ook weken over doen om je afbeelding te indexeren.

seo voor afbeeldingen

Samengevat

  • Zorg voor unieke afbeeldingen.
  • Bied ze zo groot mogelijk aan, tenminste 800 x 800 pixels.
  • Verzin een goede relevante bestandsnaam.
  • Maak gebruik van compressie voor een minimale bestandsgrootte.
  • Maak gebruik van cache en eventueel een CDN.
  • Zorg voor relevante omringende teksten en alt-teksten.
  • Gebruik in de bestandsnaam alleen tussenstreepjes en geen laag streepje (underscore).

Meer weten over afbeeldingen of SEO in het algemeen?

T. 038-3338838 (vragen naar Tonny)
E. info@mageshops.nl

Het belang van afbeeldingen voor SEO
webshop-beginnen.jpg

Een webshop beginnen, 12 tips

Een webshop beginnen is spannend. Het vooruitzicht van inkomsten via internet maakt je enthousiast. Maar hoe begin je? Welk webshop-systeem ga je gebruiken? Wie kan je helpen en met welke kosten krijg je te maken?

Check het internet op antwoorden en je krijgt verschillende meningen en invalshoeken. En dat is ook niet zo gek; er zijn meerdere manieren om online succesvol te worden. Je zult zelf je persoonlijke doelen moeten stellen en een strategie kiezen die bij jou past. Maar een duw in de goede richting krijgen van een ervaren marketeer is natuurlijk wel fijn. Daarom ben je hier. Je wil een webshop beginnen. Ik zal je een bewezen succesvolle strategie voorschotelen die van onze klanten succesvolle online ondernemers c.q. webwinkeliers hebben gemaakt.

1. Motivatie, doel en inzet

Nu je besloten hebt een webshop te beginnen kun je jezelf een aantal vragen stellen. Heb ik de inzet en het uithoudingsvermogen om succesvol online ondernemer te worden? Wat is mijn motivatie en heb ik de financiële middelen? Wat worden mijn inkoop- en afzetkanalen en wat doe ik aan marketing om mijn klanten te bereiken?

Een webshop beginnen vergt veel doorzettingsvermogen. In de praktijk kom ik vaak mensen tegen die denken dat het hun doel is om een webshop online te hebben. Echter, een webshop is het middel om jouw doel te bereiken, namelijk succesvol online ondernemen. Tegen de tijd dat de webshop online is (ik gebruik het woord “af” niet, een webshop is NOOIT af) begint het echte werk pas.

2. De webshop

Een webshop beginnen kan met een vrij groot aanbod aan webshop-systemen. Ze werken in basis nagenoeg hetzelfde; je kunt producten online zetten en klanten laten afrekenen. Maar hoe wil je jouw producten etaleren? Heeft de webshop software alle mogelijkheden in huis waar je gebruik van wil gaan maken? En is het een statisch systeem of kunnen al je wensen er in verwerkt worden?

Misschien denk je voldoende te hebben aan een eenvoudige (goedkope) webshop. Uit ervaring weet ik dat men hier snel op terug komt. De meest eenvoudige zaken zoals een productfilter of het af laten rekenen met een creditcard is niet vanzelfsprekend inbegrepen bij elk webshop-systeem. Of wat te denken van de “store pickup” mogelijkheid tijdens het afrekenen zodat jouw klanten het product in je fysieke winkel kunnen afhalen? Of een koppeling met je boekhoudsysteem, Google Shopping, Beslist.nl of je favoriete beoordelingssite?

“Klanten kopen niet zomaar bij je om wat je te koop hebt, ze kopen voornamelijk vanwege hoe en waarom je het te koop aanbiedt.”

Een webshop starten met een systeem dat uiteindelijk niet de mogelijkheden biedt om te groeien geeft vroeg of laat grote problemen. Niet alleen het overstappen op een ander systeem is frustrerend en kostbaar, maar wat te denken van je posities in Google? Je begint volledig opnieuw met een nieuwe structuur waardoor Google je webshop bijna volledig als nieuw zal beschouwen. Zelfs de beste SEO kan vaak niet voorkomen dat je webshop zakt in de zoekresultaten.

3. Webshop beginnen met Magento, WooCommerce of wat anders?

webshop beginnen

Heb je vragen over het beginnen van een webshop? Stel ze via info@mageshops.nl.

Magento
Om alle denkbare mogelijkheden voor online verkoop te kunnen benutten adviseer ik onze klanten (hoe kan het ook anders) om Magento te gebruiken. Magento heeft alles aan boord voor online succes. En is het er niet, dan kunnen we dit gemakkelijk maken en integreren.

Met Magento heb je geen kennis nodig van programmeertaal; Magento werkt zeer intuïtief en kent een overzichtelijke beheeromgeving waarin zelfs onervaren medewerkers hun weg gemakkelijk kunnen vinden. Ook voor ons als ontwikkelaars is het een overzichtelijk en goed gestructureerd en gedocumenteerd webshop systeem.

Niet voor niets werken een groot aantal bekende bedrijven en organisaties met Magento. Voorbeelden hiervan zijn Goodyear, Etam, Samsung, Nespresso, T-Mobile, KLM en Hunkemöller. Een Magento webshop is en blijft van jezelf. Mocht je over willen stappen naar een andere Magento webshop bouwer dan is dat geen enkel probleem.

WordPress met WooCommerce
Wil je liever klein beginnen met niet al te hoge kosten, of gaat je voorkeur niet meteen uit naar Magento dan adviseer ik WordPress met WooCommerce. WooCommerce is uitgegroeid tot een volwaardig webshop systeem waarmee je klein kunt beginnen, maar heeft nagenoeg alle mogelijkheden tot uitbreiding. Daarnaast is het leren werken met WordPress eenvoudiger dan met Magento, en zijn de vaste kosten waaronder hosting en eventuele plugin of module licenties meestal goedkoper.

4. Hosting

Een webshop moet een plek op het internet hebben. Een webshop beginnen is onmogelijk zonder een goed hostingpakket. Voor Magento zijn er speciale hostingpakketten om de shop goed, snel en veilig te laten functioneren. Nu zijn er een aantal hostingbedrijven die speciale hosting voor Magento aanbieden. Deze aanbieders van Magento hosting bouwen vaak zelf geen Magento webshops. Daarmee is het risico aanwezig dat men niet snel weet waar te zoeken bij fouten in de webshop. Immers, fouten kunnen veroorzaakt worden door Magento, de hosting of een combinatie van beiden. Daarom is het beter om Magento te hosten bij een Magento specialist zoals Netfort. Bij calamiteiten weten ze snel de fouten te vinden en te herstellen.

5. Template

Wil je een webshop beginnen dan moet je van te voren bepalen welke sfeer moet de webshop uit moet stralen. De template bepaalt in hoge mate de looks en feel, indeling en gebruiksvriendelijkheid van de webshop. Er zijn gelukkig een groot aantal aanbieders van professionele responsive templates op het internet. De templates zijn in bijna alle gevallen onderverdeeld in bedrijfstakken waardoor het kiezen vergemakkelijkt wordt.

Ook kun je kiezen voor een eigen ontwerp. Een kundige grafisch ontwerper maakt een “plat” ontwerp die als basis kan dienen voor de template. Nadat aan alle eisen voldaan is kan de template gesliced en dynamisch gemaakt worden zodat deze geschikt is voor het Magento systeem.

6. Betaalmethodes

Van welke betaalmethodes wil je jouw bezoekers gebruik laten maken? Dat kan rechtstreeks via de bank (iDEAL) en/of creditcardmaatschappij (Maestro/ Visa), of met een Payment Service Provider. Denk bij PSP’s aan Sisow, Multisafepay, Mollie. Ook kun je op rekening of achteraf laten betalen met Afterpay, Klarna of via een PSP. Verkoop je ook buiten Nederland check dan goed of de PSP alle betaalmogelijkheden biedt die populair is in dat betreffende land.

7. Verzendmethodes

Hoe en met welk bedrijf worden producten verzonden en wat zijn de kosten? Denk aan een vast bedrag, verzendkosten op basis van afstand (postcode, denk ook aan de eilanden en het buitenland) en/of gewicht, rembours, gratis vanaf € …, afhalen (store pickup) en naar welke landen.

Er zijn een groot aantal bedrijven die webshop verzending aanbieden. De populairste online verzendservice is wel Myparcel.

8. Koppelingen

Wil je een koppeling met je (welk) boekhoudpakket? Of misschien met Google Shopping, Ebay, Amazon, een affiliate, dropshipper, groothandel of vergelijkingssites zoals kieskeurig of beslist.nl? Meestal zijn dit zaken die pas later aan de orde komen, na de oplevering van de Magento webshop. Maar het is niet verkeerd om er bij de start al rekening mee te houden.

9. Beoordelingswebsites

Je kent ze wel, die beoordelingssites waar menig webshop mee pronkt; “Onze klanten beoordelen ons met een 4.8 uit 5 op basis van 100 beoordelingen”. Beoordelingen van anderen zijn waardevol maar pas op, deze sites zijn niet te manipuleren. Dus ook slechte beoordelingen worden getoond en meegewogen. De bekendste beoordelingssites zijn:

  •  

  • Allemaal hebben ze een widget die een naadloze koppeling met Magento, WordPress en de meeste overige webshop-systemen mogelijk maakt. Daarnaast is het erg belangrijk om beoordelingen te verzamelen bij Google. Dit kan bij Google Mijn Bedrijf. Eenmaal ingelogd bij je bedrijfsvermelding kun je hier een handige link kopiëren die je kunt gebruiken om klanten uit te nodigen een review achter te laten.

    Google beoordelingen voor je webshop10. Keurmerken

    Keurmerken zijn er in overvloed. Helaas zijn er meer slechte dan goede keurmerken, maar een webshop beginnen zonder keurmerk is geen goed idee. Een keurmerk is slecht wanneer er niet of nauwelijks gecontroleerd wordt op de eisen die gesteld worden voor online verkoop. Deze keurmerken zijn bedoeld als inkomstenbron voor de eigenaar. Gelukkig zijn er ook een aantal goede keurmerken te vinden waar je als webshop eigenaar en jouw klanten echt iets aan hebben. Voorbeelden hiervan zijn Webwinkel Keur, Trusted Shops en Webshop Keurmerk. Voor een overzicht en meer informatie over webwinkel keurmerken verwijs ik je graag naar https://www.consuwijzer.nl/keurmerken.

    11. Marketing

    Je kunt (lees: moet) jouw webshop op talloze manieren onder de aandacht brengen bij potentiële klanten. Als basis is het verstandig om te beginnen met een SEO traject. SEO staat voor search engine optimization ofwel zoekmachine optimalisatie in goed Nederlands. SEO bestaat uit een technisch gedeelte, een on-site gedeelte en een off-site gedeelte. Op deze website vindt je een aantal zeer uitgebreide artikelen over SEO voor Magento webshops. Daarom ga ik er op deze pagina niet dieper op in.

    12. Tot slot

    Een webshop beginnen en tot een succes maken vergt veel meer werk dan men van te voren kan bedenken. Denk goed na over de strategie, onderzoek wie jouw grootste concurrenten zijn en in welke hoek je klanten zich bevinden. Pak het vanaf het begin goed aan door zo veel mogelijk informatie te vergaren. Door meteen je webshop goed neer te zetten voorkom je teleurstellingen bij zowel je bezoekers als jezelf.

    Vragen over het starten van een webshop?

    Voor vragen of overleg over het beginnen van een webshop kun je bij ons terecht per e-mail, telefoon, of kom even langs bij ons op kantoor in Kampen.

    E. info@mageshops.nl
    T. 038-3338838 (Netfort Marketing & ICT Kampen)

    Voor overige gegevens verwijs ik graag naar onze contactpagina.

    “Een webshop beginnen” is geschreven door Tonny Duiveman.

Een webshop beginnen, 12 tips